domingo, septiembre 23, 2007

"La meva carta sou vosaltres..." (2Cor 3,2)



Amb aquestes paraules s'ha acomiadat el meu rector de Sant Just i Pastor de Sant Just Desvern Mn. Anton Roca i Roig.

El comiat amb la celebració de l'Eucaristia ha durat d'onze del matí a tres de la tarda. Ha estat un comiat molt sentit i emotiu. No es pot resumir en poques línies.
Molts records, molta gent coneguda, molts lligams d'amistat, molta gent acollida, molta gent gran entristida per la marxa de mossén Anton.
Feia setze anys que n'era el pastor. Ara va a la Catedral de Sant Feliu de Llobregat.

Jo li vaig escriure unes línies de comiat: "Jahvé digué a Abraham: Veste'n del teu país, de la teva parentela i de la casa del teu pare cap a la terra que et mostraré." (Gen 12,1)

I efectivament la nostra vida, la nostra existència és un peregrinar vers el cim...
La nostra vida, la nostra existència és una "carta vivent" . De qui ? De Crist, clar.

Em fa pensar la diada d'avui...
Els que estàvem a la celebració eucarística som "cartes vivents" ?
L'església estava plena de gom a gom... Si no som cartes...què som ?
On som cartes...? a la família?, al treball?, al veïnat?, al poble?

Crist...qui és per poder-ne ser carta vivent?

AMOR - MISERICÒRDIA - GRÀCIA - PERDÓ

Només paraules...?

1 comentario:

Anónimo dijo...

Gràcies, Manel,
He llegit el teu comentari, sobre "la carta" de comiat. Potser ha estat una arrogància voler dir el mateix de Sant Pau. Per això no afirmava, sinó que "m'agradaria poder dir" encara que després ho dic. Si més no ha de servir per qüestionar-nos de què o de qui som "cartes"...
Una abraçada, potser no vaig poder estar per tothom, diumenge, però ara que tinc ocasió aprofirto per agrair-te les teves col.laboracions, i encara més la meva admiració pel teu testimoni, en els "media" i en el teu treball en l'anonimat i voluntariat.
Disposa!
Anton Roca