martes, abril 29, 2008

"I quan Ell vindrà, posarà el món en evidència..."(Jn.16)



- Tot el matí, a Bellvitge, sentint com cridaven a les persones per a fer-se: anàlisis, electrocardiogrames,endoscòpies,taks,anatesistes...tot per tenir qualitat de "vida".
- Molta gent gran xacrosa, amb bastó, cotxe de rodes,tot prenent medicació intravenosa... per millorar i allargar la "vida".

- A la tarda, a Ciutat vella...una senyora d'una seixantena d'anys cantant molt fort, al mig del carrer,que a tothom sorprenia "Tot el camp..." i repetia i repetia... Necessitat de cridar l'atenció? malaltia mental?..."vida"
- El meu alumne de 5è, Aaron, havia de fer per demà nou operacions , amb decimals, d'una forma mecànica...i resoldre quinze problemes de decimals...i que no comprenia... Em deia:- Avui em tocarà anar a dormir molt tard per poder acabar la feina...Això no era "vida" per a ell.
- A la secretaria una vintena de persones, la majoria immigrants sol·licitaven informació de feina per poder mantenir la família...per poder "viure".
- A l'escala del metro...avui també hi havia aquell "home" parlant ell tot sol i que demanava una almoina, tot rodejat de bosses on hi portava les seves pertinences...com deu ser la seva "vida"?
- l'Heri...no m'ha enviat el resum de "filo" que havíem quedat que m'enviés...i d'aqui dos dies s'acaben les classes, per poder preparar la "sele".
- La traducció del "llatí" a fer per la C.... era un xic rebuscat. El significat dels verbs no se semblava gens a allò que deien les lletres... Tot per poder el curs vinent fer un Mòdul de grau superior i poder entrar a la Universitat...
- Al tren m'explicava l'amic que té tres "vàlvules" al cor i que ha de caminar força per no perjudicar la seva salut...
- Un dels meus fills està fent un curset per a esdevenir "capità d'embarcació"...
- La seva companya aprofitarà el pont de l'u de maig per anar a veure una amiga seva que viu Bèlgica.
- Els meus amics de l'ACO és preparen per aquests proper dia u, la festa del treball,per tenir una jornada de reflexió sindical i evangèlica...
- El confereciant ens parlava que "l'alliberament" dels més pobres era la crida que Jesús ens feia a tots els que ens diem cristians...

Tot això és la vida...el misteri de la vida...que un dia Ell...en posarà en evidència.

3 comentarios:

Maria Escalas Bernat dijo...

Benvolgut Manel, és curiós però solem coincidir, tu i jo.
Darrerament m'estic plantejant el sentit de la vida. El perquè de tot plegat.
Anem acompassats, doncs.

argentina dijo...

Hola noi!
Va, mira't el blog info-social... que hi tens una sorpreseta... aiiiix... ho havia de fer!

Un petonàs... i A VIURE ! ! !


Tina.

Montse dijo...

Hola Manel, la vida ens passarà factura, per tot el que estem fent malament.
S'ha d'estimar i ajudar a tothom, i no dir que sóm bons cristians, o bons musulmans, o prtestats...etc, quan segueixen passant aquestes coses.