lunes, junio 30, 2008

L'ÈTICA DE CRIST...



Dissabte passat es va celebrar la "DIADA PER LA PLURALITAT" a Barcelona
Va intervenir el teòleg José M. Castillo. L'esquema de la seva conferència és la que us ofereixo avui. Algun altre dia ja us en parlaré més vivencialment en el meu "Dia a dia"

L'ÈTICA DE CRIST: ÉTICA DEL PLURALISME EN L'ESGLÉSIA I LA SOCIETAT
1- No se trata de plantear el problema filosófico que se refiere a la posibilidad de una ética no-religiosa. Es una cuestión debatida en teoría. Pero resuelta en la práctica, puesto que la experiencia enseña que hay gente no religiosa que es éticamente ejemplar.
2- Tomamos como punto de partida un hecho: Jesús de Nazaret vivió una ética que es normativa para nosotros. Sabemos que Jesús ha inspirado a cientos de generaciones de personas para vivir con rectitud y ejemplaridad hasta el heroismo.
3- Uno de los componenetes más distintivos y elocuentes de la ética de Jesús fue la tolerancia. De forma que sólo fue intolerante con los intolerantes, tanto por motivos religiosos, como por motivos nacionalistas. Por eso se puede afirmar que la intolerancia es la manifestación más clara del comportamiento anti-cristiano y anti-evangélico.
4- Jesús y el pluralismo con su comunidad de discípulos y seguidores.
5- Jesús y el pluralismo con los pecadores: los "perdidos" y "extraviados".
6- Jesús y el pluralismo con los infieles: los "magos", los extrangeros, los romanos, los samaritanos...
7- La cuestión de fondo: el Dios que se revela en Jesús es el "Dios encarnado", el Dios que se funde y se confunde con lo humano, con todo lo humano.

1 comentario:

Jordi Morrós Ribera dijo...

Jo vaig assistir només a la conferència ja que no podia disposar de tot el dia.

Ho vaig trobar interessant, i algunes de les seves reflexions prou assenyades. Em va sobrar el comentari sobre Joseph Ratzinger (Benet XVI) i els seus hàbits de calçat i/o vestit. El nivell de la conferència crec que estava bastant per sobre d'aquests comentaris més propis de certes tertúlies radiofòniques o potser més propi també de certes barres de bar.
El José M. Castillo em va semblar un intel·lectual molt profund (potser es deu notar l'escola alemanya amb això), i amb una bona dosi de vehemència, però potser per parlar de la fe és millor això que no pas una persona amb un to vital més baix.